Första dagen

Idag var det första dagen för mig på salong Håriskåpet i S Sandby.
Jag fick ju stressa iväg imorse eftersom N inte behagar gå upp när man kallar på honom *grrr* Han skulle med och hjälpa mig sätta ihopa bordet bla. Sen körde han vidare...

Första kunden kl 10 skulle ha en vanlig manikyr. Ingen färg på lacket tyvärr utan valde genomskinligt.
Jag är ju inte direkt fullbokad så jag kör lite "drop-in". Så vid elva kom där en tjej som ville ha ett nytt set franska och det fick hon. Från att ha legat på 2½ timme på ett nytt set är jag nere i, håll i er, 1 timme och 45 min. Chockad var jag :)
Denna tjejen var så snäll så jag fick ta kort med hennes mobil på hennes naglar och sedan skickade vi över den bilden till min mobil. Hade ju inte kameran med mig som jag hade tänkt ha.





Så det har kort och gott gått bra idag :) Har gjort lite allt möjligt för att hålla mig sysselsatt... svarat i telefon och lärt mig bokningssystemet i datorn, kassan som jag inte är så förtjust i hehe. Laddat tvättmaskinen och torktumlan, tvättat lite skålar med färg i... allt som sagt.
Imorrn har jag en påfyllning och ett nytt set franska. Vi får se om där kommer någon mer... Vill ha att göra ju!

Jag har lovat tjejerna på salongen en hembakad kaka imorrn så det ska jag ställa mig och göra nu.


/Linda - eller Liia som jag numera kallas... sen om jag svarar på det är en annan sak :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0