Andra dagen avklarad

Andra dagen avklarad och två nya set franska har jag gjort idag.

En av tjejerna som är frisör på salongen ville ta bort sitt befintliga set naglar gjorda i gele och få ett nytt set franska akryl. 2½ timme tog det och jag är faktiskt mkt nöjd med tiden :) Förhoppningsvis blev tjejen också nöjd när vi var klara ;)

Kunden efter var en nagelbitare med inte alls mkt nagelplatta och därmed inte mkt att fästa tippen på. Och nagelband som vuxit långt ner på naglen. Slutresultatet blev mkt bra och kunden kände sig så kvinnlig efteråt.
Idag hade jag verkligen velat ha kameran med mig men nej... den var hemma idag också. Jag får sätta en lapp i pannan på mig själv för att komma ihåg.


Imorrn onsdag har jag inga kunder så jag tar ledigt men på torsdag är det dags igen. Då har jag en påfyllning på förmiddagen och en vanlig manikyr på eftermiddagen.



Jag är så orolig för mina kunders naglar när de går ifrån salongen. Är rädd att naglarna inte ska hålla, att de ska gå av eller spricka av någon anledning. Jag litar inte och tror inte på mig själv. Jag måste börja göra det.
Jag går och tänker på naglarna hela dagen, att har de nu hållt?! Men jag är väldigt noga med att poängtera att är där något så måste de höra av sig så fixar vi "problemet". Är väl lite med att få dåligt ryckte jag tänker på.


Nu väntar sängen...


/Liia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0